Les oficines d’informació turística de Peníscola han atés 130.000 consultes el 2019
- El període de major activitat s’ha registrat entre els mesos de juny a setembre, amb quasi 60.000 consultes ateses, amb el mes d’agost com el que registra la major xifra, ja que se superen les 20.000
- La distribució de consultes per procedències constata la tendència d’anys anteriors, amb 90.000 consultes del turista nacional i 40.000 consultes del turista procedent de fora de les nostres fronteres
L’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Peníscola ha fet balanç de la tasca de l’equip d’informadors turístics amb els quals compta la localitat, al llarg de 2019. Les xifres són “molt positives” tal com ha valorat la regidora de l’àrea en el consistori, Raquel París, qui ha confirmat que la xifra de consultes ateses, tant en taulells, com a través del correu electrònic i el telèfon, malgrat haver descendit lleument respecte a l’any anterior, “està en les xifres de rècord dels últims anys, per damunt de les 120.000 consultes”.
Concretament, s’han registrat un total de 126.771 consultes, de les quals 37.327 de turista internacional i 89.444 de turista nacional.
Significatives són les xifres registrades al llarg de la temporada estival, la mitjana diària d’atencions de la qual s’ha situat al voltant de les 700. En dies d’alta ocupació, com els dies centrals del mes d’agost, “s’han pogut superar fins i tot les 1200 consultes” ha ampliat la mateixa regidora, qui ha felicitat els informadors turístics per la seua tasca en la destinació. La xifra total de consultes ateses en el mes de juny ha sigut de 9278, el juliol pujava a 14.448, amb el mes d’agost com el de major afluència de consultes, amb un total de 20.008. El període amb major mitjana de consultes és, tanmateix, el de les Festes Patronals, el mes de setembre, amb més de 1000 al dia, amb un total de 15.208 consultes el mes.
El municipi compta amb tres punts d’informació turística al llarg de la temporada d’estiu i manté l’atenció al públic en l’oficina central al llarg de tot l’any. El personal s’amplia en funció de les necessitats del servei i aquest any, l’Ajuntament ha comptat amb una aportació econòmica de la Diputació Provincial de Castelló per a aquest reforç. Concretament, el Patronat Provincial de Turisme concedia una subvenció per a la contractació de personal, que ha atés els taulells de l’oficina del Port i la de Peñismar durant l’estiu.